Eszterházy Károly Egyetem Gyakorló Általános,
Közép-, Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézet
A vakációig hátra van még :-): 269 nap
„Felszíni és felszínalatti vizek titkai nyomában"
Úti beszámoló

Hétfő
Reggel fél 7-kor indultunk. Tudtuk, hogy hosszú út áll előttünk, bár nem realizáltuk, hogy ez TÉNYLEG egy 10-11 órás út. 10 órakor végre elértük a határt; az első romániai pihenőnk a Király-hágó volt. Kitűnő látvány nyílt a hegyekre és a tájra. Megálltunk emellett Nagyváradon, ahol a Szent László Székesegyházat tekintettük meg, illetve a székesegyház múzeumában lehetőségünk nyílt egy érdekes huzavonáról hallgatni Szent László hermájának a történetéről a nagyváradiak és a győriek között. Kőrösfőn meglátogattuk a különleges, piros hímzésekkel díszített, fakazettás református templomot. Jártunk Kolozsváron, Mátyás király szülőházánál, a Fő téren Mátyás szobornál, illetve a Szent Mihály templomban is, aminek engem inkább a külső kinézete ragadott meg. Este későn, körülbelül kilenckor érkeztünk meg a szálláshelyünkre, Szovátára, ahol erdélyi barátaink, a Domonkos Kázmér Szakközépiskola diákjai vártak minket.

Kedd
Kedden érdekes programunk volt. A szomszédos Parajdra utaztunk Szovátáról, ahol megnéztük a hatalmas sóbányát. Többen kihasználtuk az ott elhelyezett hinták, libikókák kényelmességét és játékosságát, a hatalmas kalandparkra sajnos nem volt időnk, bár e nélkül is elfoglaltuk magunkat. Barlangi kószálásunk után elsétáltunk a só-szorosba, egy 6 km hosszú túrára. Megnéztünk sok felszín feletti képződményt, amelyekről Sándorné Erzsike néni hosszasan beszélt. Parajd után a következő faluba, Korondra utaztunk, ahol a helyi kézműiparral ismerkedtünk, kézműves termékeket, souvenireket vásároltunk az otthoniaknak. A nap hátralévő részében megnéztük a Medve-tavat, fürödtünk a Mogyorósi-tóban, de előtte megtisztítottuk bőrünket a sós iszappal. Este sokat nevettünk, beszélgettünk, hamar eltelt az idő.

Szerda
Délelőtt megálltunk Csíkszeredát, megtekintettük a kegytemplomot, majd a gyönyörű krátertóhoz, a Szent Anna-tóhoz utaztunk, ami kivételes látvány volt. Odafelé vezető úton egyik osztálytársunk elmesélte a keletkezése történetét. Egy kisebb túra után feljutottunk a Torjai- büdösbarlanghoz, ahol Sándor József tanár úr mesélt a barlang különlegességéről, kísérletet mutatott be 3, majd beinvitált bennünket, hogy mi is érezzük a barlang jótékony hatását.

Csütörtök
Reggel a Szovátán található forrást (Nádas-csorgó) és környékét tisztítottuk meg, és virágokat ültettünk. Az utolsó teljes napunkat Gyergyószentmiklóson kezdtük, ahol egy örmény katolikus templomot tekinthettünk meg, majd a különleges kialakulású Gyilkos-tavat sétáltuk körbe; közben megtudtunk mindent az elgátolással képződött tavakról. A Békás-szoros elképesztő volt és egyben gyönyörű. Kár, hogy szakadó esőben kellett gyönyörködnünk a szépségében. Este búcsúestet tartottunk; kötött programunk egy kvíz volt az Erdélyiek ellen, kölcsönösen kérdeztük egymást a saját városunkról.

Péntek
Utolsó napunk egy soha véget nem érő buszozással telt. Egyetlen pihenőnk a Tordai hasadéknál volt. A különleges felszínformák elképesztőek voltak. Este fáradtan, ám sok jó emlékkel tértünk haza.

A beszámolót készítette: Balog Lili 10. C osztályos tanuló

HAT-17-03-2017-00002
„Felszíni és felszínalatti vizek titkai nyomában, Erdélyben és Észak-Magyarországon"
Úti beszámoló a Határtalanul pályázat keretében megvalósult erdélyi kirándulásról (2018. június 4-8.)