Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Gyakorló Általános,
Közép, Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézet
Erasmus+ írországi beszámoló
2022

A 2021-1-HU01-KA121-SCH-000005542 számú Erasmus+ pályázatunkkal iskolánk 7 évre szóló akkreditációt nyert el a Tempus Közalapítványtól. Az új pályázattípusban lehetőségünk nyílt diákmobilitások megszervezésére is. Ennek keretében szervezett írországi utunkról olvashatják beszámolónkat.

Május 7.

Az indulás napja

Délben indultunk el Egerből, a Budapesti reptérre. Az út jó hangulatban telt. A reptéren becsekkoltunk, majd a biztonsági ellenőrzések felé vettük az irányt. Mindenki sikeresen átjutott, ezután pedig a vámmentes boltoknál kaptunk szabadidőt. Mindannyian nagyon izgatottak volt, mivel sokan először repültünk. A repülőnk indulása előtt nemsokkal a kapuhoz mentünk és átjutottunk a váróba. Viszonylag gyorsan feljutottunk a fedélzetre és elfoglaltuk a helyeinket. Az út nagyjából 3 óra hossza volt. Leszállás után átvehettük a csomagjainkat, és egy bácsi várt minket, aki elvitt minket busszal Athlone-ba. Athloneban kis várakozás után mindenkit felvett a befogadó családja. Mi egy nagyon kedves hölgyhöz, Lorraine-hez kerültünk, aki vacsorával is kínált minket.

Május 8.

Galway-i kirándulás

Kirándulás Galway-be, egy színes életű óceánparti városba.
Reggel 9-kor elindultunk Athlone-ból vonattal Galway-be. Galway-ben fényképezkedtünk Oscar Wilde, egy híres ír költő és Edward Vilde, észt író szobrával. Nagyjából 2 órát néztük a várost, és barangoltunk céltalanul.
Megcsodáltuk a Shannon folyót, amely 360,5 km-es hosszával Írország leghosszabb folyója. Azonban nem töltöttünk sok időt a folyóparton, mivel utána lesétáltunk az Atlanti-óceánhoz. Nagyon csodálatos látvány volt a véget nem érő hideg óceán, amiben a 12°C-os hőmérséklettől eltekintve sokan fürödtek. Számos osztálytársunk is belement az óceán fagyos vizébe, páran kagylót gyűjtöttek, és a maradék kacsázott a vízben.
Sajnos nem maradhattunk az óceánnál sokáig, mivel elindultunk Galway szélére, ahol meglátogattuk a Spanyol Boltívet. Utána még folytattuk a városnézést, és egy kicsit volt időnk, amit szabad foglalkozással töltöttünk el. Elmentünk az egyik plázába, vettünk olyan ételt, amely otthon nem található.
Ezután elmentünk a Galway-i vasútállomásra, ahol felszálltunk egy Athlone-i vonatra, és biztonságban hazaértünk.

Május 9.

Első nap az iskolában

Reggel 7-kor keltünk, hideg reggelit ettünk. 8 órakor indultunk az iskolába.
Lynda, a fogadócsalád anyukája vitt minket. 8:30-ra beértünk elsőként, az óra 9:15-kor kezdődött. A tanár, Kara bemutatta az ír kultúrát és az ír társadalom hagyományait.
10-en tanultunk együtt, csoportokban, ahogy a fogadócsaládoknál laktunk.10:45-től volt 20 perces ebédszünet, az óra 12:35-ig tartott. A szünetben megettük amit a család csomagolt.
Velünk egy időben tanult egy spanyol csoport, akikkel délután fociztuk. Jól éreztünk magunkat, sok érdekeset hallottunk. A fogadócsalád nagyon kedves volt, pozitív élménnyel távoztunk, és a kapcsolatot mai napig tartjuk velük.
Ezután a rossz idő miatt, bevásárlóközpontokba mentünk ajándékokat válogatni. Ott volt szabadidő, 17-re jöttek értünk a családok a megbeszélt helyre. A családoknál a vacsora 19 órakor volt, ilyenkor ettünk meleg ételt. Filmet néztünk, fürödtünk és mentünk aludni.

Május 10.

Athlone-i városnézés

Reggel nagy izgalommal indultunk el az iskolába. A tanárunkkal az ír és magyar kultúra különbségeiről tanultunk. A beszélgetés mellett gyorsasági játékot is játszottunk. Aki leghamarabb írt 10 szót egy adott témában, az nyert. Tanítás után a fiúk a csoportunkból a spanyol diákokkal focizni kezdtek. Mi, a lányok szurkoltunk nekik. Mikor megérkezett a vezetőnk, elindultunk Athlone belvárosa felé. Sok érdekes történettel rendelkező épületet megnéztünk. Néha az eső is eleredt, de ez nem állított meg minket. Még maradt idő a hazamenetelig, ezért bementünk egy plázába. Később elmentünk a parkolóba, ahová a családok értünk jöttek. Mindenki hazament és a vendéglátó családok különböző programokat szerveztek nekünk.

Május. 11.

Athlone - hajótúra

Szerda reggel reggeli után elindultunk az iskolába. A tanítás szokásosan 9:20-tól 12:35-ig tartott. Az iskola után fociztunk a spanyol diákokkal, akik szintén az iskolában tanultak. Ezután egy hajótúrán volt lehetőségünk részt venni. A túra a Shannon folyón haladt végig, amely az Egyesült Királyság leghosszabb egybefüggő folyója. Az idő nem igazán kedvezett nekünk, a szél is eléggé tombolt, az eső is szakadt. Miután leszálltunk a hajóról, bowlingozni mentünk. A bowlingpálya körülbelül 10 percre volt a hajótól Athloneban. Sokunknak ez volt az első bowlingos élménye, viszont biztos vagyok benne, hogy mindenki élvezte. A bowlingozás után a családunk felvett minket egy parkolóban és a nap utolsó részében már csak pihentünk.

Május 12.

Ír tánc

Reggel szokásosan találkoztunk az iskolában, ahol együtt beszélgettünk, amíg el nem kezdődött az első óra. Egész héten egy blogon dolgoztunk, amit mindenki a saját témájáról írt, amit kiválasztott. Mi az Ír táncot és Ír zenét választottunk, amiről rengeteg érdekes dolgot tudtunk meg, így nagyon vártuk, hogy délután végre mi is Ír táncolhassunk. Ebéd után jött az oktatónk, aki egy nagyon vidám, energetikus nő volt, és nagyon jó hangulatot teremtett. Többféle táncot is elkezdtünk tanulni, és Ír zenére is kipróbálhattuk magunkat, ami nagyon mókás volt, mivel a zene nekünk túl gyors volt.

Május 13.

Várlátogatás

Pénteken elvégeztük az utolsó simításokat a csoportos projekt munkáinkon, és bemutattuk a tanáraink és társaink előtt. Mindenki nagyon érdekes és jól összeállított blogot készített. Mindannyian kaptunk egy névre szóló oklevelet, mert teljesítettük ezt az egy hetes iskolát. Délután az Athlone-i várba látogattunk el. Ott elmesélték a vár eredetét és érdekes történeteket, majd végig mentünk a vár múzeumán. Ezután a vár udvarában különböző játékokat játszottunk. Találtunk egy nagy sakk táblát is. A csoport fele elment még sétálni a városba, de mi a várban maradtunk játszni. Utána összetalálkoztunk és elmentünk még venni édességeket, valaki még pizzát is evett. A nap végén mindannyian hazamentünk és bepakoltuk a bőröndünket.

Május 14.

A hazautazás napja

Szombaton korán kellett kelnünk, mivel a szállást adó családunknak be kellett vinni minket a városba. A cuccainkat összepakoltuk és elköszöntünk tőlük. Megköszöntük azt, hogy vendégül láttak minket egy teljes héten keresztül és, hogy remek társaság voltak. Miután beértünk Athlone városába, egy busszal Írország fővárosába, Dublinba utaztunk. Az első megálló egy csomagmegőrző volt, ahol leraktuk a bőröndjeinket és elindultunk a városnéző túrára. Dublinban meglátogattuk a Trinity College-t és annak óriási könyvtárát. A városnézés utolsó óráit egy sétálóutcán töltöttük, ahol ettünk és szuveníreket vásároltunk az otthoniaknak. A repülés és földetérés gördülékenyen ment és azután pedig hazautaztunk Egerbe.