Eszterházy Károly Egyetem Gyakorló Általános,
A őszi szünetig hátra van még :-): 8 nap
L'Italia è bella
A 12. osztályosok felejthetetlen élményei

A tizenkettedik évfolyam egyik legjelentősebb eseménye az olaszországi út, amin idén szeptember második hetében volt lehetőségünk részt venni. A buszos utazás hossza ellenére is izgalom és várakozás töltötte el a társaságot. Mikor megérkeztünk, a kulcsok kiosztása után mindenki megebédelt és pillanatokon belül meg is telt a tengerpart csicsergő és izgatott diákokkal. Szerencsénkre az őszi idő még nem köszöntött be, így lehetőségünk nyílt reggeltől estig élvezni a kellemesen langyos tengert. Kedden a piacra látogattunk el, ahol bizonyítanunk kellett alkuképességünket a világ számtalan nyelvét használva egyszerre. Szerdán hajóra szálltunk és megnéztük Velencében a Szent Márk teret, a gyönyörű Szent Márk-székesegyházat és a leghíresebb hidat, a Rialtót. Velence után Murano üvegkészítő hagyományába nyertünk betekintést, majd a romantikus és színes Buranoban sétálhattunk.

A sziget nem okozott csalódást, teljesen igaz, amit előre mondtak róla, gyönyörű volt. Egy valódi ékszerdoboz. A szerdai nap leglátványosabb és legjobban várt helyszíne Verona volt, ahol megnéztük az Arénát,a Júlia szobrot és Júlia erkélyét. Előtte lehetőségünk nyílt megkóstolni Sirmione-ban a híres óriásfagyit és hajókázhattunk a Garda-tavon is, amiről sokan nem akartuk el hinni, hogy nem tenger. A nap végén a padovai dómot tekintettük meg. A hét további része a fürdésé volt, amit az osztályok ki is használtak. Épültek homokautók ,homoksellők is. Esténként a jó hangulat garantált volt, hiszen a jó idő miatt lehetőségünk volt összeülni egy-egy nagyobb asztaltársaságba.

A szúnyogokkal ugyan meggyűlt a bajunk, de nagyon jól éreztük magunkat és egy életre szóló élménnyel gazdagodtunk. Hálásak vagyunk érte, hogy ezt a lehetőséget megteremtette számunkra az iskola, hiszen nem csak ámulatba ejtő helyeken járhattunk, de az együtt töltött idő az osztályokat is még jobban összekovácsolta.