Eszterházy Károly Egyetem Gyakorló Általános,
Közép-, Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézet
A téli szünetig hátra van még :-): 10 nap
Stréber
A kirekesztettség feldolgozása drámapedagógiával

Egy különleges foglakozáson vehettek részt az 6.d osztályosok november 21-én. A kis csapat a Nyitott Kör Egyesület tagjainak segítségével egy mindennapos iskolai helyzetbe csöppent, melyben hol pedagógusként, hol a strébersége miatt kirekesztett diák osztálytársaként kapcsolódtak a történethez.

A különböző szemlélet és nézőpont láttatása, megélése, valamint a színész-drámatanárok közvetlensége különleges atmoszférát keltett a teremben, a gyerekek fokozatosan helyezkedtek bele a szituációba. Ezzel gyakorlatilag a saját bőrükön tapasztalhatták meg, milyen érzés, amikor valakit rendszeresen zaklatnak, megszégyenítenek egy vélt vagy mondvacsinált indok miatt.

Hogyan reagálnak a tanárok, kinek a felelőssége a konfliktushelyzet megoldása, hiba-e ha csak passzív szemlélőként figyeljük az eseményeket? Ezekre a kérdésekre keresték közösen a válaszokat a komplex színházi nevelési előadás során.

Izgalmas, magával ragadó kísérlet volt, ami egészen biztosan előhívható élményt, hosszútávú lenyomatot hagyott a gyerekekben.