Erasmus kurzus Firenzében!
Megismerkedtem Martin Selingman pozitív pszichológia elméletével. A kurzus egy- egy napja szorosan kötődött az elmélet öt alappilléréhez: a pozitív érzelmek, elköteleződés, barátságok ápolása, jelentőségteljes élet, megvalósítás
Az elmélet mellett, játékos és kooperációs formában gyakorlati feladatokat oldottunk meg. A kurzuson különböző nemzetek iskolai segítői: tanárok, asszisztensek, gyógypedagógusok és titkársági dolgozók nézőpontjait is megismertem
Az oktatási rendszerről, a tanárok feladatairól, a jelenlegi problémákról és a megoldási utakról, az állami segítségnyújtás rendszeréről kaptam ismereteket
A szemlélet főleg az osztályfőnöki munkám során fog segíteni. A ráhangolódás óráimon a tanulók státuszának javítására, egyéni képességeire, mentálhigiéniás kompetenciáik erősítésére kaptam jó gyakorlatokat. A szakóráimban a gamifikáció fontosságára és a játékok kitalálására kaptam segítséget.
A kurzus menete:
1. nap Jégtörő játékok. Bemutatkozás, csapatépítés. Pozitív pedagógia elmélete. PERMA skills (pozitive emotion, engagment, relationships, meaning, accomlishment) A kurzustagok egyéni tapasztalatai. Probléma-megoldás
2. nap Mindfullness, mentális egészség (iskolarendszeren belül, tanároknak, a tanulóknak) Menthal illness-menthal wellness
3. nap Pozitív kommunikáció, hogy magabiztossá váljunk. Gyakorlatok, érzelmek felismerése, elköteleződés, barátkozás.
4. nap Pozitivitás megvalósítása: jelentést adni és megvalósítani A kurzuson játékokat készítettünk, különböző korosztályú tanulók problémáira, a tanultak figyelembevételével, majd megvalósítottuk és kielemeztük ezeket, ha kellett átalakítottuk.
5. nap Környezet kialakítása. Tárgyi környezet és mentális környezet. Elfogadás és segítés a középpontban. Problémákat vetettünk fel és megoldásokat kerestünk, jó gyakorlatokat ismerhettünk meg
6. nap Kurzus zárása: Összefoglalás, tudatosítás. Kulturális program csoportösszetartás. Oklevelek kiosztása
Eger, 2025 augusztus 20 Czövek Tünde