*public.site.jump_to_content*

Erasmus disszemináció

 

 

 

Dobos Edina

 

 

A 2023-1-HU01-KA121-SCH-000126119-es sikeres pályázatunk keretén belül vettem részt egy 7 napos, IKT alapú Discover the best apps and tools for E-learning and web design című kurzuson, amit az ELA Erasmus Learning Academy szervezett Palermóban. A tanfolyamon horvát, ciprusi, izlandi, spanyol kollégákkal osztottuk meg a tanítási tapasztalatainkat, hasonlítottuk össze az oktatási rendszereinket. A felkészült tréner izgalmas feladatokkal készült, melyeket párban, csoportban, egyénileg oldottunk meg, hogy aztán bemutathassuk egymásnak az újonnan elsajátított készségeinket. A közös munka során egymástól legalább annyit tanultunk, mint az oktatónktól. A tanfolyam körülményei, szervezettsége, az izgalmas tananyag feledhetetlenné tette a kurzust, melynek része volt még néhány kulturális program is: orientációs séta Palermóban, csapatépítő ebéd a megérkezéskor és búcsúvacsora a tanfolyam végén, kirándulások Szicíliában.


https://photos.app.goo.gl/ocbAqmVWStkzqXiP9

 


 
Párkányi István

 

 


„21st Century Skills: Learning to Learn and Adapt” volt a címe annak a 35 órás képzésnek, melyen volt szerencsém részt venni, amely a 2023-1-HU01-KA121-SCH-000126119-es sikeres pályázatunk keretén belül valósulhatott meg. Az egyhetes kurzus Rovinjban zajlott július 23-29. között. Az angol nyelven zajló, jórészt a tanulásmódszertan témájában zajló képzés nagyon jól felépített, a mindennapi tanításban is jól hasznosítható tudást adott, köszönhetően Rézműves Zoltán oktatónak.
 A nemzetközi környezetben megvalósuló tanulás és a tanár személye már a kurzus előtt garanciát jelentett számomra, hogy az egyhetes külföldi mobilitásom eredményes és hasznos lesz. Az ott eltöltött idő alatt sikerült az új tanítási módszertanokon kívül megismerkednem olyan kollégákkal, akik számára legalább olyan fontosak a 21. századi készségek, mint nekem. A kiválóan szervezett kurzus helyszíne ideális volt, amelyet az izgalmas kulturális és „élmény” programok tettek feledhetetlenné.
 

https://photos.app.goo.gl/T8en6PqhWVxoPTiX7
 
 


Rutka Beáta

 

 


A 2023-1-HU01-KA121-SCH-000126119-es sikeres pályázat keretén belül egy 7 napos, Greener Schools for a Sustainable Future című kurzuson vettem részt, a PMS ErasmusPlus szervezésében Alicantéban, Spanyolországban. A képzésen horvát, magyar, francia és román kolléganőkkel dolgoztam együtt, osztottuk meg a tanítási tapasztalatainkat, hasonlítottuk össze az oktatási rendszereinket.
 A trénerünk környezettudatos feladatokkal készült, melyeket párban, csoportban oldottunk meg, majd bemutattuk egymásnak az eredményüket. A közös munka során megismerhettük egymástól az egyes nemzetek állásfoglalását, jó gyakorlatát a környezettudatos iskolarendszer kiépítéséről. A tanfolyam körülményei, szervezettsége, kiváló volt. Az osztálytermi feladatokon túl ellátogattunk egy középiskolába, ahol nagyon előrehaladott és magas színvonalú környezettudatos oktatási-nevelési munka folyik. Illetve alkalmunk nyílt egy sólepárló természetvédelmi területre is ellátogatni, ahol számunkra új, érdekes ismereteket szerezhettünk. A hét része volt még néhány kulturális program is: orientációs séta Alicante óvárosában, csapatépítő paellafőzés és kóstolás. Kiváló módszerek, háttértudás, felejthetetlen élmények, élménydús beszélgetések az Alicante-i hét mérlege.
 

https://photos.app.goo.gl/yAHSUeAdGLa4FeZ4A
 
 
 
 
Németh Dóra

 

 


A 2023-1-HU01-KA121-SCH-000126119-es sikeres pályázatunknak köszönhetően, Rovinjban tölthettem el egy hetet a Projekt Alapú Tanulás (PBL) megvalósítása a tanteremben elnevezésű kurzuson. Ezzel a továbbképzéssel a módszertani ismereteimet szerettem volna bővíteni, de felért egy angol nyelvtanfolyammal is, hisz az eredetileg angol nyelvű kurzust a képző magyarul-angolul tartotta. Többségében magyar pedagógusok voltunk a résztvevők, de akadt néhány vállalkozó szellemű külföldi is.
A hét során csoportmunkában dolgoztunk annak megfelelően, ki milyen életkorú diákokat tanít. Egy közösen megalkotott projekttéma kidolgozását hajtottuk végre a PBL módszertani sémája szerint, majd ebből bemutatókat tartottunk. Nagyon értékes időszaka volt a közös munkának, a képző által felvetett kérdések nyomán kialakult szakmai párbeszéd, vita, érvelés. Részben sok új ismerettel gazdagodtunk, részben a felismerés örömével, hogy ha nem is tudatosan, de már alkalmazzuk a módszer elemeit a tanítási gyakorlatunkban.
A szervezők jóvoltából kulturális programokon, hajókiránduláson, csapatépítő vacsorán is részt vettünk a varázslatos tengerparti helyszínen. A megismert kollégákkal - magyar és nemzetközi szintéren egyaránt - hasznos kapcsolatokat és ismeretségeket kötöttem, amelyet az iskolám javára kamatoztathatok.

 

https://photos.app.goo.gl/MX66jQK5trJRCwn96
 

 


Tarjáni Tünde

 

 


A 2021-1-HU01-KA121-SCH-000005542 sikeres pályázat keretében vettem részt egy 7 napos, A 21. századi tanár – diákközpontú oktatás Carl R. Rogers alapelveivel az oktatásban című kurzuson, Rovinjban. A tanfolyamon a rogersi alapelvek, a tanulást segítő környezet és tanári attitűd mellett nagy hangsúlyt kapott a diákközpontú és önmagát is építő-fejlesztő pedagógusi szemlélet, valamint a meglévő ismeretek tudatosítása.
A tréner által csoportmunkába kiadott különböző feladatok megoldása kapcsán számtalan lehetőség nyílt határon túli és határon belüli kollégákkal tapasztalat- és ötletcserére. A kiválóan megszervezett kurzus, a csapatépítő élmények megélése, továbbá a jól hasznosítható tananyag mellett megismerhettem Rovinj csodás városát, valamint fantasztikus kirándulásokon is részt tudtam venni; történelemtanárként óriási élmény volt ókori és középkori látnivalókban bővelkedő településeken sétálni.
 

https://photos.app.goo.gl/AMtM1vLo3QjmgUcn8

 


 
Mohácsi Judit

 

 


Az idén harmadik alkalommal vehettem részt Erasmus pályázaton. Mivel mindig is fontosnak tartottam a folyamatos fejlődést, a megújulást, a tapasztalatszerzést és -cserét pedagógiai munkám során, így ebben az évben is nagy örömmel töltött el, hogy új ismeretekkel gazdagodhatok a pályázat keretein belül.
A 2023-1-HU01-KA121-SCH-000126119-es sikeres pályázatunk lehetőséget biztosított számomra, hogy egy 7 napos, Varázsold elő a tanítványodból a talentumot – Komplex 3+T program című kurzuson vehessek részt Rovinjban.
A tanfolyam magyar nyelven folyt. A kurzuson 15-en vettünk részt az ország minden tájáról.  Megismerkedtünk a Komplex 3+T módszer elméleti kérdéseivel, amelyet Orbán Sándor testnevelő tanár – okleveles atlétika edző, karate edző, szakvizsgázott mentorpedagógus álmodott meg. Segítségével gyakorlati síkon is megközelítettük a különböző képességterületek (szomatikus, affektív, kognitív) fejlesztésének lehetőségeit. Vidám hangulatban, párban, illetve csoportos munkában zajlott a különböző képességterületek kibontakoztatását segítő feladatok elvégzése. Sok ismerettel gazdagodtam a hét folyamán. Bízom benne, hogy ezek az ismeretek segítségemre lesznek az oktató-nevelő munkám során a tehetséggondozásban.
A tanfolyam szervezői, kiváló koordinátorai élménydús programokat is szerveztek számunkra. Megérkezésünkkor egy ismerkedést segítő közös vacsora várt mindannyiunkat. A hét folyamán városnéző kirándulásokra nyílt lehetőség, így ellátogathattunk Pula és Porec városába. Kurzusunk egy élménydús hajóúttal zárult a Rovinjhoz közeli Limski-fjord, valamint Vrsar városának felfedezésével.

 

https://photos.app.goo.gl/yMpJusseMvUnATpw5


  
Maruzsné Holló Mária

 

 


Az Erasmus+ 2021-1-HU01-KA121-SCH-000005542 pályázat jóvoltából, lehetőségem nyílt egy, hétnapos továbbképzésen való részvételre. A képzés címe: Játsszunk szakmát, melynek keretében játékos módszerek és digitális eszközök, programok, megismerésével nyújthatunk segítséget a diákoknak a pályaválasztásban. A megismert eszközök segítségével gyorsabban és hatékonyabban tudjuk feltárni a diákok érdeklődését, kompetenciáit, személyes tulajdonságaikat. Különböző oktatási formában dolgozó kollégák osztották meg tapasztalatainkat a diákok pályaválasztási problémáiról.
Oktatónk felkészültségét igazolja, hogy izgalmas feladatokkal készült a pályaorientációs foglalkozásokra. Gyakorlati példákon keresztül, IKT-eszközök bemutatásával és kipróbálásával és online mérőeszközök használatának megismerésével gyarapíthattuk tudásunkat. A feladatokat csoportban, egyénileg oldottunk meg. A csoporttársunk pályaorientációs bemutatója jól példázza az egymástól való tanulás, ismeretszerzés jó gyakorlatát. A tanfolyam Horvátországban Rovinj-ban került megszervezésre, a kiváló szervezés, a tanfolyam körülményei és az izgalmas tananyag feledhetetlenné tette a kurzust.

 

https://photos.app.goo.gl/e1snHLdN2o8ceyMy7

 


 
Dr Tóthné Szelezsán Gabriella

 

 


Július 23-29. között vettem részt Rovinjban az Erasmus + 2023-1-HU01-KA121-SCH-000126119-es pályázata keretében egy felejthetetlen héten. A képzésem címe Tanári kommunikáció, mely során a drámapedagógia módszereire épülő improvizációs gyakorlatokkal, játékokkal, jelenetekkel dolgoztuk fel a kommunikáció, érzelmek, konfliktusok, konfliktusmegoldások, közösségépítés témakörét.
Trénerünknek, Lukács Gabriellának köszönhetően, aki a Holdkő Alapítvány és a Rogers Intézet munkatársa, számos komoly és vidám feladattal, mély beszélgetéssel, páros és kiscsoportos módszerrel találkoztunk, melyeket saját magunkon kipróbálva, átélve, majd a keletkezett érzelmeket, tapasztalásokat elemezve pedagógiai munkánkban is nagyon jól tudunk hasznosítani. Az ország minden részéről érkező 14 fő között hamar nagyon szoros kapcsolat alakult ki és a gátlásokat elfelejtve őszintén tudtunk egymással, egymásnak játszani. A képzés után felfedezhettem Rovinj bájos óvárosát, építészeti, kulturális és gasztronómiai sajátosságait, és megismerkedhettem az azúrkék tenger minden csodájával. A képzés utolsó napja egy fantasztikus hajóút volt, amin minden csoport részt vett, így utoljára még együtt tölthettünk egy szép napot.
 

https://photos.app.goo.gl/31xQHpZdqvhkQUTq7

 

 
Gólya Tamás

 

 


Bal agyfélteke a racionális jobb oldalért, jobb agyfélteke a kreatív bal területért felel, van rövid és hosszú távú memória, és csak az embereknek van ennyire összetett kommunikációja… Valamennyit sokan hallottunk már az agyról, de ahogy a képzésen is felvetődött, bár ezt az „izmunk” eddzük legtöbbet, mégsem tanulunk róla formális keretek között. A fáradhatatlan mentor kollégáink sikeres Erasmus+ pályázata után ezt az űr töltötte be a 2021-1-HU01-KA121-SCH-000005542 keretén belül az Introduction to Neuroscience című képzése.
A helyszín a festői Rovinj városkája volt Isztria félszigetén, ami kulturálisan is sok szállal kötődik az olaszok által híressé lett mediterrán életérzéshez. Lépten-nyomon agávé levelekkel tűzdelt korinthoszi oszlopfőkre, kőbe vésett római feliratokra, a spaletták mögött mór csúcsíves ablakokra, vagy bizánci mozaikmintákra lehet bukkanni. A szűken kígyózó utcácskák fölé magasodó robosztus terméskő házak állnak sorfalat a leánderek árnyékában, a magasban frissen mosott lepedőket zászlóként lengetve az azúrkék tenger felé. Sós víz, pizza és hal illata keveredik a meleg szellővel, ami egy-egy sirálytoll mellett felkapja a ’70-es évek horvát táncdalfesztivál slágereit, induló hajók kikötői dudaszóját, összekeveri az éttermi villaszikrák koccintásával, és leszórja a szláv „hvala”-k és germán „wunderschön”-ök turistazaja közé.
Az egyhetes képzésen, mint Karinthy stockholmi vonata, nagy léptekben robogtunk a koponyánk körül. Miután megvizsgáltuk, hogyan is épül fel ez a mérnöki szervünk, a működésének hierarchiáját is körbejártuk. Akár a Maslow-piramis lépcsőfokai, az agy működése is az ösztönvezérelt evolúciós túléléstől a legfelső tanulási szintig több lépcsőfokot jár be. Ez pedig energiát igényel, méghozzá rengeteget, ami fájdalmas, de sokszorosan megtérülő folyamat. Hogy mivel segíthetjük a kis neuronjaink pályáját? Alvással, ugyanis ekkor dolgozza fel és raktározza el az agy a napi információt. Gyakorlással, mert ekkor keressük elő a memóriánk „spájzából” az elraktározott finom emlékeket. Érzékszervek sokaságával, mert nincs csak vizuális vagy auditív tanuló, minden inger egyaránt stimulál minket – minél változatosabb, annál hatásosabb, vonjuk be a legtöbb szállal a tanulókat! De leginkább az segít, ha együtt tudunk dolgozni, és örülni a másik sikerének. Mert az érzelmek és a közösség megélése a legnagyobb katalizátorok: ha valamiért szenvedélyesen küzdünk, a sikerünkért megdolgozunk és célja van tettünknek, akkor ez a legcsiszoltabb belső motiváció adja az életre szóló leckéket.
 

https://youtu.be/N6bwT-hnPeM

 


 
Vincze Tamás

 

 


Július közepén az English Language Development for Teachers and Staff – Intermediate Level elnevezésű egy hetes továbbképzésen vettem részt Horvátország csodaszép tengerparti városában, Rovinjban. A kurzus előzetes kiválasztásakor az volt a célom, hogy angol nyelvtudásomat frissítsem, illetve gyarapítsam. Választásom nagyon jónak bizonyult, hiszen igazán közvetlen, pedagógiai és módszertani téren nagyszerűen felkészült oktatónk az első perctől barátságos és oldott hangulatot teremtett 12 fős csoportunkban, megoldást találva az eltérő szintű előzetes felkészültségre is.
A délutánonként zajló óráinkon többnyire a SpeakOut című könyv fejezeteit dolgoztuk fel elsősorban a szóbeli kommunikációra helyezve a hangsúlyt, de előfordult az is, hogy a város nevezetességeivel ismerkedtünk, természetesen angol nyelven. A továbbképzést szervező iroda jóvoltából részt vettem delfintúrán, bejártam a sziklaszirtre épült középkori Motovun városát, sőt mivel a képzésre személyautóval utaztam, így hazafelé megismertem az Isztriai-félsziget szinte teljes partvidékét. Örülök, hogy iskolánk 2023-1-HU01-KA121-SCH-000126119-es Erasmus+ pályázata támogatásban részesült és részt vehettem a továbbképzésen.

 

https://drive.google.com/file/d/1EmkKN1dQIuKhsNp94RHHQmn4oafBLjZY/view?usp=sharing

 
 
Albert Anikó

 

 


2023. július 17-23. között a 2023-1-HU01-KA 121SCH-000126119-es nyertes iskolai pályázatunknak köszönhetően részt vehettem Barcelonában egy hétnapos, IKT - alapú továbbképzésen, melynek célja az volt, hogy a fogyatékossággal élő embereknek segítsünk az informatikai applikációk eszközeivel.
A kurzus az ANATOLIA University szervezésében lett meghirdetve, tanárnőnk, a fiatal Petek KAYA vezetett bennünket a SEN rejtelmeibe. A sensibility: érzékenység, és mi a sérült emberek felé közelítettünk ezen a barcelonai kurzuson.
A tanfolyamon a különböző európai országokból érkezett kollégáknak mutatkoztunk be, prezentációkat készítettünk az iskoláinkról, önmagunkról, megosztottuk tapasztalatainkat az inkluzív nevelésről, a sérült embertársaink segítéséről.
Megtanultuk, hogyan lehet a fogyatékossággal élő társaink autonómiáját megteremteni az IKT eszközeivel.
Megosztottuk tapasztalatainkat, vetélkedőt állítottunk össze, új, kihívásokat igénylő applikációkat, weboldalakat tanulmányoztunk a kurzus során.
Sok hasznos weboldalt ismertem meg, remek kulturális programokon vettem részt.
Meglátogattam a Sagrada Family templomot, Gaudi építményeket, kerteket, Tibidabót, Monserrat bazilikát, a gyönyörű, változatos tengerparti szakaszokat.
A tanfolyam szervezettsége, az izgalmas feladatok, az együttes gondolkodás és munka öröme feledhetetlenné tette számomra ezt a hetet Barcelonában.
Szeretnék még találkozni a spanyol életérzéssel, a spanyol emberekkel, a kurzuson részt vevő csoporttársaimmal, akikkel megajándékoztuk egymást honi ízekkel, hűtőmágnesekkel, és a jövőbeni találkozás reményével.
 

https://photos.app.goo.gl/bkymUgqALNHtGHjE8

https://drive.google.com/file/d/1Mzgw5YuHNt8J4u36U9pGJPfQ1Wq_OjDn/view?usp=drivesdk


 
Ujváry Zoltánné

 

 


A 2023-1-HU01-KA121-SCH-000126119-es sikeres pályázatunk keretén belül részt vettem a Teacher well-being: Teacher supporting training, coaching and mentoring for successfully beating challenges of today’s learning environment kurzuson. Ez egy 7 napos gyakorlat orientált képzés volt Horvátországban, Rovinjban.
A festői szépségű városban, ami gyöngyszem Horvátországban minden közel volt gyalog, így az iskola, a tengerpart és a nyüzsgő óvárosi élet.
A kurzuson rendkívül képzett trénerünk előadásokkal, gyakorlati feladatokkal szinte észrevétlenül elröppentette a tanórákat. Tanultunk a pozitív pszichológiáról, a motiváció fontosságáról, stressz kezelésről, a kiégésről. A tanári élet nehézségei is szóba kerültek, de megoldások is bőven, ezek workshop keretein belül. Az empátiáról és az együttérzésről, illetve ezek különbségeiről is szót ejtettünk. Számomra legérdekesebb volt az öt „miért” Simon Sinek-től.
A kurzus nem csupán a tanulnivalók miatt volt felejthetetlen, de az első esti csapatépítő vacsora és az utolsó napi 5 órás hajókirándulás is egyedi volt. Másfél órát mentünk egy kanyonban, majd egy festői kisvárosban időztünk. Utána a hajóról a mély tengerben lehetett fürödni. Étkezésünk is itt volt visszafelé úton. Felejthetetlen élmény!
 

https://photos.app.goo.gl/k5brc2gQyEYoesTK7

 


Pócs Mária Magdolna

 

 


Idén két, hét-hét napos kurzuson vehettem részt a 2023-1-HU01-KA121-SCH-000126119-es sikeres pályázatunk keretén belül. Mindkét kurzust a Hungary-Expert szervezte Rovinjba, ahol együtt tanulhattunk Romániából és Szerbiából érkező kollégákkal. A Játék-kaleidoszkóp (Kicsik és nagyok játékai) kurzuson Móricz Márk tréner számos közösségi és társasjátékkal ismertetett meg, rávilágítva, hogy a játékra ne, mint egy hasznos pedagógiai módszerre tekintsünk, melyet alkalmazunk a gyerekeken, hanem interakciós lehetőséget lássunk benne, ami áthidalja a pedagógus-diák közti generációs és társadalmi űrt. S a játékban a felnőttnek egyenlő félként hatalmas tér nyílik a nevelésre is.
A másik kurzus a Kalandra fel! (IKT a tanórákon) címet kapta. A tanfolyamon számos alkalmazás használatát sajátítottuk el Krizsán Pál tréner irányításával. A képzésen szerzett ismeretek birtokában a tanórákon a gyerekek számára legmegfelelőbb tanítási - tanulási környezetet tudom megteremteni. Mindkét tanfolyamot kiváló trénerek vezették. A képzési intézmény nagy gonddal szervezte meg a képzéseket. Közös vacsorával, egész napos hajókirándulással színesítették a programot, ahol a kurzus résztvevői még közelebbről megismerhették egymást.

 

https://photos.app.goo.gl/fu9BY2a3n1DuD9di8


 
 
Márkus Róbert Zsolt

 

 

2023 júliusában egy fantasztikus, a várakozáson felüli képzésen vettem részt Isztambulban, mivel a 2023-1-HU01-KA121-SCH-000126119-es pályázatunk sikeresnek bizonyult.
A képzés címe is már ígéretes volt: Learn in Museums! / Tanuljunk múzeumokban!
És valóban: rengeteget tanultam, és valóban különféle múzeumokban. A képzést egy, az Isztambuli Egyetem fiatal oktatója, Saziye Cikrikci tartotta, aki nem mellesleg Krúdy Gyula Szindbád kalandjait fordította török nyelvre. Mondhatom, hogy jól ismerem Isztambult, a múzeumait, hiszen sokszor megfordultam már ott, de Shaziyenek sikerült olyan kiállításokat, múzeumokat megmutatnia, amelyekről még csak nem is hallottam. A képzés 5 napjából mindösszesen egy alkalommal voltunk tanteremben, a többit érdekes, izgalmas kiállításokon töltöttük, például a török kávé múzeumában, az Egyiptomi Bazárban, a Boszporusz partján egy, a modern török festészetnek szentelt, csodás fekvésű tárlaton, vagy épp hajókázva Ázsia és Európa között, vagy akár egy vasúttörténeti kiállításon, amelynek a megalopolisz egy régi vasúti pályaudvara adott otthont, ahova például a Budapestet is érintő, és ide végállomásra érkező Orient expressz is gyakori vendég volt az 1890-es években.
Nagyon sok olyan applikációt ismertem meg a képzés során, amelyet remekül tudok majd alkalmazni a mindennapi munkámban, és nagyszerűen tudom ötvözni a múzeum és a köznevelés kettősét, és valóban tudunk majd a gyermekeimmel tanulni a múzeumokban is.
Az igen szerény létszámú kurzus (összesen hárman voltunk csak) lehetőséget adott arra, hogy minden minket érdeklő kérdést meg tudunk vitatni, a képző hölgy közvetlensége, felkészültsége az egyéni igények kielégítésére is alkalmas volt.
Bármelyik kollégám számára szeretettel ajánlom a kurzust, mivel nagyon hasznos információkhoz jutottam, valamint a 16 milliós Konstantinápoly felfedezése is mega élményt garantál.
 

https://drive.google.com/file/d/1hO09hrUUJFcIux_CYwrG6DfL3lVUDM8x/view?fbclid=IwAR3efYHdvcT4tXis7mLQEfE76Aml1_dEa9ZU0SKkNP4Jbeyg8XbxUZyrP4w

 


 
Lászkáné Czakó Anita

 

 


Rovinj Horvátország, ezen belül az Isztriai-félsziget ékszerdoboza, legromantikusabb és legnyüzsgőbb városa. Szűk sikátorok szelik át a labirintus jellegű óvárost, tiszta, kavicsos strandjai felejthetetlen élményt nyújtanak minden idelátogatónak.
Ebben a festőien szép környezetben töltöttem el egy hetet a 2023-1-HU01-KA121-SCH-000126119-es sikeres pályázatunk keretén belül a "Happy Teacher, Happy Students"-Teacher well- being önismereti kurzuson Ramona Szasz vezetésével, aki segítséget nyújtott ahhoz, hogyan újuljunk meg és kezeljük a 21.század megváltozott igényeit az osztályteremben, hogyan előzzük meg a kiégést, valamint szerezzünk új motivációt az élet minden területén. A következő területeket fedtük le: a motiváció pszichológiája és dinamikája, a stressz okai, hatása és megelőzése, valamint kezelése, hogyan mondjunk nemet, érzelmi intelligencia, pozitív gondolkozás, hogyan hozzuk ki magunkból a legjobbat. Köszönöm, és hálás vagyok ezért a lehetőségért Erasmus +-nak.
 

https://photos.app.goo.gl/Coe7ete8cSqwjsZ3A