Erasmus+ disszemináció
A hetet egy össztantestületi értekezlettel kezdtük, ahol a különböző tematikájú mobilitásokon részt vett kollégáink nagyon változatos és színes beszámolókkal készültek a disszeminációra. Minden olyan ismeretet, tudást, jógyakorlatot bemutattak nekünk, ami a tantestület tagjai számára hasznos lehet. Hallgattunk előadást a mindfulnesstől kezdve a drámatechnika felszabadító hatásán át a spanyol kultúráig. Ezután kisebb csoportokat alakítottunk a minél hatékonyabb tudásmegosztás elősegítése érdekében. A kollégák az érdeklődési körnek és az ismeretek optimális hasznosulásának figyelembevételével alkottak kisebb csoportokat, ahol több idő jutott a különböző technikák, módszertani eszközök megismerésére, kipróbálására. Volt IKT továbbképzés, művészetterápia, jóga és meditáció. Megismertünk 21 századi tanulási módszereket, tantermen kívüli jógyakorlatokat, közösségi játékokat.
A megszerzett tudás sokféleképpen hasznosul. A mobilitások, a disszemináció egyik kézzel fogható eredménye az, hogy sikerült felkelteni több kolléga érdeklődését: ketten már rögtön a beszámolók után jelezték, hogy szeretnének részt venni a következő projektben.
Nagy lépést tettünk egy nemzetközi hálózat kiépítése felé, hiszen a mobilitásokon kialakított kapcsolatok segítségével tudunk eljutni szakmai látogatásokra, valamint bővíteni az intézmény cserekapcsolatait.
Az Erasmus Days programsorozatból nem maradhattak ki a diákok sem, hiszen már három éve aktív részesei ők is a projektjeinknek. A csoportos rövidtávú mobilitáson részt vett tanulók fényképes, videós prezentációval színesítették beszámolójukat, amit az intézmény több osztályában bemutattak, nagy tetszést aratva. Diákjaink örömmel élnek a lehetőséggel, hogy eljuthatnak külföldre, nyitottak és szívesen vállalják a hosszabb távú mobilitást is. Erre idén 5 jelentkezőnk is van, útjuk szervezés alatt áll. Az Európai Unió országaiba eljutva tanulóink a gyakorlatban használják a nyelvtudásukat, azonnal élő és hasznos lesz az, amit eddig tanultak.
A projektünkben hangsúlyt fektetünk arra is, hogy olyan irányba fejlesszük a tudásunkat, ami a közösségnek hasznos, és arra is, hogy mindenki a saját érdeklődési területén tudjon fejlődni; olyat tanuljon, amire belső motivációja van. Az Erasmus Days hete nagyon sok pozitívummal szolgált. Jó volt feleleveníteni az élményeket, felemelő volt hallgatni a lelkes beszámolókat. Újfent bebizonyosodott, hogy az aktív, pihent, feltöltődött, nyugodt, megújult, energikus kollégák az egész intézmény számára megújulást hoznak, az iskolaközösség minden tagja számára élménnyé tehetik a mindennapokat.