*public.site.jump_to_content*

Felkészítés hosszútávú tanulói mobilitásra

 

 

 

A vállalkozó szellemű diákok és az intézmény számára is rendkívüli jelentőségű az a tény, hogy - a 2024-1-HU01-KA121-SCH-000205361 számú projektünk keretében - először kerül sor hosszútávú egyéni diákmobilitás megvalósítására.

 

A hosszas kiválasztási és előkészítő folyamat eredményeképpen négy 11. évfolyamos tanuló nyert el erre pénzügyi támogatást, és vehet részt a programban. A tavalyi tanévben iskolai szinten hirdettük meg a lehetőséget, ahol tájékoztattuk az érdeklődőket a részletekről: a várható pénzügyi kiadásokról, a mobilitáshoz szükséges előzetes és utólagos teendőkről, felmértük az igényeket, a preferált helyszíneket. Az iskola Erasmus+ koordinátorai a vezetőség és az érintett osztályfőnökök bevonásával választották ki a jelölteket, akiket alkalmasnak találtunk arra, hogy méltón képviseljék iskolánkat és Magyarországot nemzetközi környezetben; akik eddigi iskolai pályafutásuk során bizonyították rátermettségüket; akik megbirkóznak a külföldi és az itthoni iskolai követelmények teljesítésével; és akik kiválóan tudnak angolul.

 

A három lány és egy fiú 11. évfolyamos jeles rendű tanulók, akik kiváló eredménnyel tették le az előrehozott emelt szintű angol érettségit. Osztályaikban megbízható, példás közösségi emberek, akiket szaktanáraik is támogatnak, mert biztosak benne, hogy a diákok képesek lesznek külföldről is lépést tartani osztálytársaikkal a tananyag elsajátításában, illetve annak pótlásában. A tanulók írországi középiskolákban tanulnak 6 hetet. Az iskolai szünetek és programok kötött időpontjai miatt az eredetileg 60 naposra tervezett mobilitás 42 napos lesz. A jelentkezés során kiválasztottuk az intézményeket és a tantárgyakat. Felvettük a kapcsolatot mindkét iskolával, elküldtük a kért dokumentumokat.

 

A Tempus Közalapítvány által előírt kötelező felkészítésre december utolsó napjaiban került sor. Végig vettük a felkészítő csomag formális és informális részeit (Erasmus program, kötelezettségek, jogok, egyéni tanulási program, egyéni beszámoló, tanulási napló, kötelező dokumentumok, motiváció, félelmek, nehézségek, sztereotípiák, kulturális különbségek, stb.), a szerepkártyák segítségével eljátszottunk esetlegesen felmerülő szituációkat, megtekintettük az ajánlott videókat:

 

https://www.youtube.com/watch?v=UQ15cqP-K80, https://www.youtube.com/watch?v=2xJ_hbD4TQA

 

https://tinyurl.com/erasutube,

a kapcsolattartás lehetőségeit ( https://konzinfo.mfa.gov.hu/regisztralja-kulfoldi-utazasat ).

Beszéltünk az előkészítő látogatásról, annak feltételeiről és hasznáról, ill. dokumentációjáról.

 

Rendkívül hasznos, élvezetes, tanulságos időt töltöttünk el a felkészítő órán, melyen a diákok beszéltek a saját érzéseikről, kíváncsiságukról, motivációjukról. Egymást támogatva, erősítve osztották meg félelmeiket, de elszántságukat is. Izgatottan, felkészülten várják a február 23-i indulást.

 

Dobos Edina

Erasmus+ koordinátor

 

20241220_092021 20241220_092110