*public.site.jump_to_content*

Lépésváltás a gyakorlóiskolában

A Gyakorlóiskola sikeresen pályázott az ERASMUS+ KA1 - Köznevelési intézmények munkatársainak mobilitása elnevezésű programban.

 

A nyertes pályázat címe: Lépésváltás a gyakorlóiskolában - az oktatásszervezés fejlesztése és nemzetköziesítés.

 

A projekt összefoglalója az alábbiakban olvasható:
Az Eszterházy Károly Egyetem Gyakorló Általános, Közép-, Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézet Eger város és Heves megye nagy múltú közoktatási intézménye. Alap-, ill. középfokú oktatást és szakképzési lehetőséget nyújt a gyermekeknek és a fiatal felnőtteknek, emellett gyakorlóiskolaként harmincöt éve ad helyet az egyetemről érkező tanárjelöltek tanítási gyakorlatának.
2017 szeptemberétől az intézmény élére új vezetői testület került, és az új irányelvek között meghatározó a nevelési és oktatási módszerek megújítása, elsősorban a tanítás- tanulásszervezés és az értékelés terén. A cél olyan alternatív munkaformák alkalmazása, amik segítenek a tanulók motiválásában és emellett kellemesebbé, élményszerűbbé teszik a tanulási környezetet, a reformpedagógia és a kooperatív tanulás elveit felhasználva. Az idegennyelv-tanulás motiválása céljából bővíteni szeretnénk nemzetközi kapcsolatainkat, lehetőséget biztosítva diákjainknak és kollégáinknak az együttműködésre külföldi iskolákkal. Az intézmény nemzetköziesítése a fenntartó egyetem részéről is elvárás, a külföldi hallgatókkal való kommunikáció érdekében fejlesztendők a kollégák idegen nyelvi kompetenciái.
12 hónapos projektünk címe: Lépésváltás a gyakorlóiskolában. A résztvevők között van az intézményvezető, hat angol és német nyelvtanár, két testnevelő, egy biológia, egy magyar irodalom és nyelvtan szakos tanár és egy tanítónő – képviselve az oktatás minden szintjét az intézményben. A kiutazásokat 2018. július 2-től december 16-ig bonyolítjuk, a célországok: az Egyesült Királyság, Írország, Olaszország, Ciprus, Málta és Németország.
- 1 kurzus a vezetői ismeretek fejleszti (Limassol)
- 6 kurzus tanáraink nyelvi és módszertani ismereteit bővíti (Canterbury, St. Julian's, Exeter, Düsseldorf, Regensburg, Dublin)
- 1 kurzus a modern tanulásszervezési módszerekről és a hatékony készségfejlesztésről szól (Firenze)
- 4 kurzus az egyéb tárgyakat tanító kollégák idegen nyelvi kompetenciáit fejleszti (Regensburg, Dublin, Canterbury, Exeter)
Célunk, hogy a 12 mobilitás során szerzett ismeretek a lehető leghatékonyabban beépüljenek a mindennapi gyakorlatba és mérhetően hozzájáruljanak az intézmény fejlesztéséhez.
Egyik legfontosabb eredmény, hogy a kollégák felfrissülve, tervekkel feltöltődve érkeznek haza a külföldi tanulmányutakról. A megszerzett tudás és az élmények hosszú távú erőforrást, motivációs bankot biztosítanak a szakmai fejlődésükhöz.
A kurzusok és a nyelvi képzések olyan egyedülálló lehetőséget nyújtanak az egyéni kulcs- és tanári kompetenciák fejlesztésére és a pedagógusok tapasztalatcseréjére, amelyek nemcsak közvetlenül alkalmazható, hasznosuló tudást nyújtanak (gyakorlati módszerek, nyelvtudás) de pozitív változásokat idéznek elő az intézmény életében: javítják az iskolavezetési és pedagógiai stratégiát és motiváló hatással bírnak tantestület minden tagjára, valamint a diákokra. Ezek a változások hosszútávon mind a legfontosabb intézményi célt szolgálják: a minőségi és versenyképes oktatás és nevelés megvalósítását olyan tanítási és tanulási környezetben, amely a diákok és a tanárok számára is kiegyensúlyozott és ösztönző.

 

 

 

The Demonstration Elementary School, Secondary School, Elementary Art School and Teacher Centre of the Eszterházy Károly University is a significant institution of public education in Eger and Heves county. It provides elementary, secondary education and special training for children and young adults; moreover it has been the venue of the trainees' teaching practice for 35 years.
Since September 2017 the new management of the school has been focusing on the reformation of educational methods, firstly in the field of classroom organisation and students' evaluation. The aim is the adaption of alternative methods which help motivating the children and make the learning environment more pleasant and experiential, using the principles of reform pedagogy and cooperative learning. With a view to encourage foreign language learning we would like to make new partnerships to give our students and colleagues the opportunity to cooperate with foreign schools. The internationalisation and the improvement of foreign language competences are expectations of our mother institution, too, so as to develop the communication with the foreign students of the university.
The title of our 12-month long project is 'A step up at the demonstration school'. Among the participants we have the head of the institution, six teachers of English and German, two PE teachers, a biology teacher, a teacher of Hungarian literature and grammar and a teacher of lower classes – representing all levels of education. The courses are between 2nd July and 16th December 2018, the destination countries are the United Kingdom, Ireland, Italy, Cyprus, Malta and Germany.
- 1 course improves leadership skills (Limassol)
- 6 courses involve language improvement and methodology (Canterbury, St. Julian's, Exeter, Düsseldorf, Regensburg and Dublin)
- 1 course is on modern classroom management and developing skills (Florence)
- 4 general English and German courses are for teachers of other subjects (Regensburg, Dublin, Canterbury and Exeter)
Our aim is the efficient exploitation of the knowledge gained during the 12 mobilities, contributing to the development of the institution.
One of the main effects is that the participants return home revitalised and reloaded with adventures and plans. The knowledge and skills provide a long-term resource for their professional development.
The methodology and language courses provide unique opportunities for improving key and teacher competences as well as for sharing experiences. They give not only useful and applicable knowledge (practical methods, foreign language skills), but also bring about positive changes in the life of the school: they develop the school management strategy and have a motivating effect on all members of the staff and the students. On the long run they serve the most important goal: the realization of a high-quality, competitive education in a learning environment which is motivating and supporting for both teachers and students.

 

A projektet az Európai Bizottság támogatta. A kiadványban (közleményben) megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.