*public.site.jump_to_content*

PROJEKTZÁRÁS

EREDMÉNYEK

Az Európai fejlesztési tervben három fő területet jelöltünk meg: az intézményvezetési stratégia, a tanulás-/tanításszervezés, ill. idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése és a nemzetköziesítés. A projekt célja az volt, hogy a mobilitások során szerzett ismeretek a lehető leghatékonyabban, mérhetően hozzájáruljanak az intézmény megfogalmazott szükségleteinek kielégítéséhez.
Úgy értékeljük, hogy a projekt elérte az elvárt eredményeket: a kurzusok és a nyelvi képzések olyan egyedülálló lehetőséget nyújtottak az egyéni kompetenciák fejlesztésére és a pedagógusok tapasztalatcseréjére, amelyek nemcsak közvetlenül alkalmazható, hasznosuló tudást nyújtottak (gyakorlati módszerek, nyelvtudás), de pozitív változásokat idéztek elő az intézmény életében: javították az iskolavezetési és pedagógiai stratégiát valamint motiváló hatással bírtak az iskola közösségének minden tagjára. A megszerzett tudást sikerült a tervezett ütemben átadni és hasznosítani: ezt bizonyítják a különböző célcsoportokban végzett mérések, amik egyértelműen pozitív változást mutatnak más rövidtávon is.

 

 


A tanulói kérdőívek alapján született eredményeket is nagyon értékesnek tartjuk, hiszen az ő véleményük mindennél fontosabb. A projekt egyik fő célja volt a nyelvoktatás színvonalának emelése a tanulás-/tanításszervezés és értékelés területén. A tanulók véleménye szerint ezek a szegmensek határozott fejlődést mutatnak, de a mi számunkra az is nagyon fontos, hogy 7%-kal nőtt az idegen nyelvek és kultúrák iránti érdeklődés, és 4%-kal több diákunk számára jelent örömet a nyelvtanulás.
A mérhető eredményeken kívül fontosnak tartjuk, hogy a tantestület életét mintegy felpezsdítette a projekt: sokan felismerték a mobilitások adta egyedülálló lehetőségeket, sokan érdeklődtek és ismerték el az elért eredményeket, és sokan kaptak kedvet az újabb projektben való részvételhez. Az eredményességet és a motiváltságot az is mutatja, hogy az új, sikeres Erasmus+ projektben 17 tanár vesz részt, ebből 8-an immár másodszor.