Erasmus+ pályázatok
Intézményünk rugalmasan igyekszik kielégíteni a korszerű nevelésre és oktatásra vonatkozó igényeket, és elkötelezett a fejlesztés és az innováció iránt mind intézményi, mind az oktatás-nevelés szintjén. Az elmúlt években számos olyan pályázatban vettünk részt, amelyek segítségével az iskola tárgyi felszereltsége, a pedagógusok szakmai és szakmódszertani tudása fejlődött. A 2018-as és a 2019-es Erasmus+ pályázatokkal 17 kolléga jutott el Európa nyolc országába, hogy egy-két hetes továbbképzésen gazdagítsa szakmai repertoárját, fejlessze nyelvtudását, építsen kapcsolatokat.
A tanártovábbképzések mellett az egyik nemzetközi pályázat keretében tanulókkal együtt valósítottuk meg a projektcélokat, így tanárok és diákok közösen látogattak el Portugáliába, Észtországba, Litvániába, ill. Lengyelországba. Tanítványaink az idegen nyelv gyakorlása mellett betekintést nyertek más európai országok diákjainak mindennapjaiba, és életre szóló élményekkel gazdagodtak.
Idén sikeresen pályáztunk a Tempus Közalapítvány által meghirdetett Erasmus-akkreditációra, mely lehetőséget ad különböző projektek megvalósítására a 2021-2027 közötti programszakasz alatt. A megvalósításhoz szükséges pénzügyi támogatást az Európai Unió biztosítja. Az akkreditáció elnyerése elősegíti iskolánk szakmai fejlesztési céljainak megvalósítását tanáraink továbbképzése által. Emellett lehetőséget ad diákmobilitások megvalósítására is, melyek keretében tanulóinknak alkalmuk lesz ellátogatni más európai uniós iskolákba, ahol együtt tanulhatnak az ottani diákokkal. Ezek a diákmobilitások nagyszerű lehetőséget jelentenek tanulóink idegen nyelvi kompetenciáinak fejlesztésére, valamint arra, hogy megismerjék az egyes országok kulturális sajátosságait, részt vegyenek városlátogatásokon, intézményi bemutatókon, programokon.
A programról: Az Erasmus+ program az oktatást, képzést, ifjúságügyet és sportot támogatja, ezen belül kiemelten az innovatív módszerek kialakítását. Egyik fő célkitűzése a fenntartható, illetve a digitális megoldások népszerűsítése.
A projekt koordinátorai Dobos Edina és Zalánki Judit angol szaktanárok, a program megvalósításában végzett munkájukat ezúton is köszönjük!