*public.site.jump_to_content*

Tanulmányi kiránduláson a csodálatos Lengyelországban

2022.

Iskolánk 11. évfolyamos diákjai történelmi tanulmányi kiránduláson vehettek részt 2022. jún. 23-25. között a WACŁAW FELCZAK Alapítvány támogatásával.
A pályázatban elnyert 2 000 000 Ft keretösszeg teljes felhasználásával és kiegészítésével tartalmas utazásban, ellátásban, élményekben lehetett részünk.
A tematika a lengyel-magyar barátság, történelmi múlt és jelen kapcsolódási pontjaira épült. Így került sor rendhagyó történelemóra keretében az Egerben fellelhető emlékhelyek felkutatására, a Holocaust téma prezentációs előkészítésére, majd a témához kapcsolódó lengyel helyszínek bejárására Auschwitz, Krakkó, Wieliczka, Wadowice érintésével.

A kirándulásról a diákok az alábbi összefoglalókat készítették:

Nagy Viktória Csenge (11.A)

„Június 23.-án hajnalban, az iskolánk udvaráról indulva öt tanárunk társaságában vágtunk neki egy nagy kalandnak, ami egy életre szóló élménnyé vált. Az első nagyobb megálló Auschwitz volt, ahol megtekintettük az auschwitz-birkenaui koncentrációs tábort, ami mára már az UNESCO világörökség része. A hely nyomasztó hatását már akkor elkezdhettük érezni, mikor átléptünk Auschwitz híres kapujának ikonikus felirata alatt, ,,Arbeit macht frei" , miszerint ,, A munka szabaddá tesz" . A fogvatartottak és halottak emlékére magyar nemzeti szalagot kötöttünk a kivégzések egyik helyszíneként szolgáló halálfalnál és a magyar vonatkozású emlékkiállításon. A táborban 3,5 órát tölthettünk el, majd folytattuk utunkat Krakkóba, ahol a szállásunk volt. A vacsora után besétáltunk Krakkó főterére, melyet önállóan fedezhettük föl. Megtapasztalhattuk, hogy az ottani emberek milyen kedvesek, milyen pezsgő a városi élet, hogy történelmi, művészeti szempontból milyen elképesztő helyre jöhettünk el! „

Juhász Lili Zsófia (11.A)

„A második napunk korán indult, már 8 órakor teljes készenlétben indultunk el felfedezni Lengyelország egykori fővárosát, Krakkót. A sétánk a Wawelbe vezetett. Elhaladtunk a Visztula partján és itt ismerkedtünk meg a sárkány legendájával. Miután beléptünk a székesegyházba, mindenkit elkapott az ámulat a bent lévő látványtól. Sok érdekességet tudhatunk meg Szent Hedvigről, Lengyelország védőszentjéről. Jártunk a harangtoronyban is, amihez szintén köthető volt egy legenda, aki megfogta az eredeti ólom harang nyelvét, még abban az évben meg fog házasodni. Néhány ember kivételével mindenki megfogta a harang nyelvét a csoportból.

Papp Nikolett (11.A)

„A harmadik reggelen egyenesen a wieliczkai sóbányába indultunk. A bánya a város alatt helyezkedik el, és kb. 300 kilométer hosszú, amelynek mi alig az 1 %-t tekintettük meg. 700 lépcsőfok vezetett lefelé, utána vette kezdetét a túránk. Gyönyörű termek voltak kialakítva, melyhez az idegenvezetőnk a történelemhez és a lengyel-magyar barátsághoz kapcsolódó izgalmas és érdekes történeteket és legendákat mesélt el. Ezután tovább buszoztunk Wadowicébe, ahol II. János Pál pápa szülőházát tekintettük meg, és azt a templomot, amelyben őt megkeresztelték. Fárasztó volt ez a három nap a programok, a korán kelés és későn fekvés miatt, de mindannyian elmondhatjuk, hogy minden pillanat megérte."

Köszönjük a nagyszerű lehetőséget az Alapítványnak, melynek segítségével, volt aki élete első külföldi útját élhette át, de mindannyian gyarapodhattunk ismeretekben és élményekben!